راهنمای خرید تلویزیون

راهنمای خرید تلویزیون

در مورد تلویزیون چه میدانید؟

آیا هنگام خرید تلویزیون اطلاعات کامل از مشخصات و کیفیت آن دارید؟

به گفته کارشناس گوگل فارسی ، در کل وسایل برقی و الکترونیکی بسیار حساس بوده و در خرید آنها باید دقت فراوانی نمود مخصوصا زمانی که قرار است تلویزیون و یا وسائل الکترونیکی دست دوم خریداری نمایید.

با آمدن تلویزیونهای جدید مانند تلویزیونهای lcd و led، تقریبا تلویزیونهای قدیمی از مد افتاده و دیگر میتوان گفت تقریبا کسی رقبتی برای خرید آنها نشان نمیدهد که البته این امریست طبیعی و تقریبا در همه جای دنیا صدق مینماید. همچنین میتوان گفت با آمدن تلویزیونهای جدیتر مانند سه بعدیها کم کم لویزیونهای جدید نیز به فراموشی سپرده خواهند شد.

توصیه مهمتر این است که تقریبا همه تولیدکنندگان تلویزیون در تبلیغات کالای خود، مشخصات فنی بسیاری را ذکر می‌کنند که بیشتر به کتاب‌های علمی تخیلی شبیه هستند، اما بصورت خلاصه باید بدانید که کنتراست تصویر، رفرش ریت و زمان پاسخ گویی همگی دروغ است و تولیدکنندگان از طرق مختلف این اعداد را به شکل غیرواقعی اعلام می‌کنند.

قبل از خرید تلویزیون، از نزدیک کیفیت تصویر آن را در شرایط مختلف مشاهده نموده و آن را با دیگر تلویزیون‌ها مقایسه کنید. به عنوان مثال اگر با زاویه به تلویزیون نگاه کنید به راحتی می‌توانید متوجه محدودیت یا عدم محدودیت زاویه دید تلویزیون شوید. حتما توجه داشته باشید که اکثر تلویزیون‌ها زاویه دید افقی مناسبی دارند، پس سعی کنید زاوید دید عمودی را نیاز از پایین و بالای تلویزیون بررسی کنید.

طراحان تلویزیون طی سال‌های اخیر به سه عنصر مهم در طراحی توجه ویژه داشته‌اند: پنل باریک‌تر، حاشیه نمایشگر کوچک‌تر و صفحه نمایش بزرگ‎‌تر.

تلویزیون‌ها روز به روز باریک‌تر شده و شکل پایه‌های آنها نیز متفاوت شده است. اما وقتی تلویزیون بیش از حد باریک شود، آن وقت فضای کافی برای دیگر قطعات باقی نمی‌ماند به عنوان مثال تقریبا تمام تلویزیون‌های بسیار باریک دنیا فاقد اسپیکر با صدای خروجی مناسب هستند و کاربر می‌بایست یک سینمای خانگی جداگانه نیز به همراه تلویزیون خود خریداری کند تا صدای مناسبی را تجربه کند. در کل میتوان تتیجه گیری کرد که شکل ظاهر و زیبایی تلویزیون اهمیت دارد اما آنچه از همه چیز مهم‌تر است، کیفیت تصویر تلویزیون است. پس اولویت اول خود را به کیفیت تصویر اختصاص دهید.

در پایان یاد آور میشویم برای خرید تلویزیون نو تحقیقات لازم را انجام داده و برای خرید تلویزیون دست دوم که در سایتهای گوناگون آگهی میشود حتما از یک کارشناس کمک بگیرید وصرفا به توضیحات فروشنده در آگهی اکتفا ننمائید.