عمر مفید لوازم خانگی

عمر مفید لوازم خانگی

آیا با عمر مفید انواع لوازم خانگی آشنایی دارید؟

انتخاب صحیح و استفاده درست از وسائل خانگی نه فقط مصرف انرژی و در نتیجه هزینه‌های خانواده را کاهش می‌دهد و سرمایه بزرگی را برای توسعه کشور ذخیره می‌کند، بلکه بر عمر این دستگاه‌ها نیز می‌افزاید.

تحقیقات کارشناسان سایت گوگل فارسی نشان میدهد کلیه دستگاه‌های خانگی دارای عمر مشخصی هستند که بر اساس تعداد ساعت‌های مصرف و در شرایط استفاده درست، محاسبه می‌شود. بدیهی است هر اندازه فشار مصرف بر آنها کمتر باشد این دستگاه‌ها بیشتر عمر خواهند کرد. بعنوان مثال، آزمایش‌های علمی نشان داده‌اند که عمر متوسط یک ماشین لباسشوئی ساخت ایران، حدود هزار ساعت است. پس اگر هفته‌ای ۲ بار و هر بار ۱ ساعت از آن با ظرفیت کامل استفاده شد، ۱۰ سال بدون آنکه مشکل چندانی ایجاد نماید، عمر خواهد کرد. اگر به‌جای ۲ بار، ۳ بار در هفته با ظرفیت نیمه کامل و هر بار یک ساعت از آن استفاده کنیم، عمر این دست‌گاه به ۷ سال کاهش خواهد یافت.

عمر متوسط تلویزیون ۲۰ هزار ساعت است که استفاده روزانه ۴ ساعت از آن، ۱۴ سال بهره‌برداری از آن ممکن می‌کند. اما اگر مثل بسیاری از خانواده‌ها بی‌آن‌که برنامه‌ای خاص و مورد نظر باشد تلویزیون را روشن نگه داریم و ۶ ساعت از آن در روز استفاده کنیم، عمر دستگاه به ۱۰ سال کاهش می‌یابد، همین محاسبه‌ها را خود شما نیز می‌توانید انجام بدهید. عمر متوسط چند دستگاه برقی را که در همان آزمایش‌ها مشخص شده‌اند، در زیر مشاهده می‌کنید:
پلوپز ۲۵۰۰ ساعت
سماور برقی ۵۰۰۰ ساعتگ
یخچال و فریزر هر کدام ۳۵۰۰۰ ساعت
پنکه ۱۰۰۰۰ ساعت

و …………………………

* کارشناسان گوگل فارسی باز هم یادآوری می‌کنند که این عمرها تنها در شرایطی صادق است که فشار اضافی بر دستگاه‌ها وارد نیاید و طبق سفارش‌های تولید کننده‌ها استفاده شود.

– مصرف برق:
این روزها که صرفه‌جوئی در مصرف برق معمول شده و بهای برق در کیلو وات‌های بالا، به‌طور تصاعدی افزایش یافته، همه خانواده‌ها باید از میزان مصرف وسائل برقی منازل اطلاع حاصل کنند و بدانند هر وسیله برقی چند کیلو وات ساعت برق مصرف می‌کند و بهای آن چقدر است.

آیا می‌دانید وسائل برقی شما چقدر باید کار کنند تا یک کیلو وات برق مصرف شود؟ با کارایی انواع لوازم خانگی بیشتر آشنا شوید.

————————————————————————————————

عمر مفید لوازم خانگی و راه کارهایی برای افزایش میانگین طول عمر آن ها:

عمر مفید لوازم خانگی :

بنظر کارشناسان گوگل فارسی ، عمر مفید لوازم خانگی را با انجام کارهایی میتوان افزایش داد و کارایی آنها را بالا برد. در این مقاله روی لوازمی متمرکز شده ایم که بیشترین مصرف را در خانه دارند و جزو مهمترین وسایل منزل محسوب می شوند .

۱-عمر مفید یخچال فریزر و ساید بای ساید :
کارشناسان عمر تقریبی این دستگاه را بین 8 تا 15 سال تخمین زده اند.

عواملی وجود دارد که مشخص می کند یخچال شما به تعمیر نیاز دارد یا نه، به عنوان مثال اگر متوجه شدید یخچال دیگر وسایل درونش را سرد نمی کند یا مواد غذایی در فریزر یخ نمی بندند این عوامل نشان دهنده نیاز این دستگاه به تعمیر است .

راهکارهایی برای افزایش عمر یخچال وجود دارد از جمله:

دقت کنید همیشه باید پشت یخچال مقداری فضای خالی وجود داشته باشد تا هوا بتواند آزادانه حرکت کند و تهویه انجام گیرد .

علاوه بر این همیشه به صورت منظم و مرتب کویل های پشت یخچال را تمیز کنید زیرا کویل هایی که کثیف شده اند به سختی کار می کنند و ممکن است یخچال را دچار نقص فنی کند .

۲-عمر مفید کولر گازی :
کولرهای گازی در حدود 12 الی 20 سال عمر می کند .

اگر کولر دیگر هوای سرد تولید نمی کند یا جریان هوا و پرتاب هوای خنک آن ضعیف شده احتمالا ترموستات مشکل دارد. علاوه براین ممکن است کولر بو یا صدای غیر طبیعی از خود نشان دهد که نشان دهنده نیاز به تعمیر این وسیله است .

جهت افزایش طول عمر این دستگاه باید حواستان به فیلتر هوای کولر باشد و مرتب آن را بررسی و تمیز کنید. چنانچه احتیاج به تعویض داشت نسبت به تعویض آن اقدام نمایید، بهتر است زمان هایی که هوا خنک است از روشن کردن کولر گازی خودداری کنید و از پنجره استفاده نمایید .

۳-عمر مفید ماشین لباس شویی :
بین 8 تا 15 سال عمر یک ماشین لباس شویی تخمین زده شده است .

اگر متوجه شدید موتور لباس شویی کار نمی کند یا تراز دستگاه بهم خورده و دچار لرزش شده است یا این که لباسشویی سرو صدای زیادی از خود تولید می کند احتیاج به بررسی و تعمیر دارد.

سعی کنید از لباس شویی در طول روز بیش از حد استفاده نکنید زیرا به موتوردستگاه فشار وارد می شود و می سوزد این کار به افزایش کارایی و طول عمر آن کمک می کند.

۴-عمر مفید ماشین ظرفشویی :
از یک ظرفشویی حدود 8 الی 14 سال میتوان استفاده کرد .
از علائم نشان دهنده نیاز به تعمیر می توان به سرو صدای زیاد، سرد بودن دائمی آب و نشتی اشاره کرد .

بر عکس سایر وسایلی که در بالا ذکر کردیم هر چه با ظرفشویی بیشتر کار کنید لوله ها و واشرهای آن همیشه مرطوب میمانند و در نتیجه از خشک شدن و پوسیده شدن آنها جلوگیری میشود.

امیدواریم این اطلاعات به شما در داشتن لوازمی با طول عمر بالا کمک شایانی نماید.

سایت گوگل فارسی اولین و بزرگترین آگهی نامه فارسی با دامنه فارسی جهت ثبت آگهی ، آگهی رایگان و نیازمندیهای خرید و فروش میباشد.

net.گوگل